نشست بررسی وضعیت «شرکت نفت و گاز پارس» 

12:57 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۰۶۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
 نشست بررسی وضعیت «شرکت نفت و گاز پارس» 
جلسه بررسی وضعیت شرکت نفت و گاز پارس با حضور رئیس کل، دادستان، معاونین فنی و حسابرسی، معاون حقوقی و جمعی از حسابرسان دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

خبرگزاری میزان - در نشست جلسه بررسی وضعیت شرکت نفت و گاز پارس که مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و تعدادی از مدیران شرکت نفت و گاز پارس حضور داشتند، سید احمدرضا دستغیب با بیان اینکه هدف از برپایی اینگونه جلسات، نه صرفاً رسیدگی بلکه تعامل با شرکت‌ها و دستگاه هاست، گفت: مهمترین دغدغه و سوال درباره شرکت نفت و گاز پارس این است که با توجه به عدم استقلال در فعالیت ها، ماهیت شرکتی آن دارای ابهام است.

رئیس کل دیوان محاسبات با اشاره به اینکه باید سهم بهره‌وری و صرفه و صلاح بیت‌المال در اینگونه شرکت‌ها مشخص شود، افزود: اینکه نظارت و اجرا، به صورت توامان توسط یک شرکت در میادین مشترک گازی صورت می‌گیرد، از جمله مسائلی است که باید درخصوص آن تجدیدنظر شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگرچه باید محدودیت‌های ناشی از شرایط تحریمی طی دهه اخیر را مدنظر داشت، اما از سوی دیگر لازم است تا مشخص شود که راهکار و تدبیر مدیران شرکت برای عبور از تحریم‌های ناجوانمردانه چه بوده است؟ دستغیب با بیان اینکه هیچ تَرک فعلی بزرگتر از این نیست که پس از تاخیری ۱۱ ساله، وارد بهره برداری از میادین مشترک گازی شده ایم، بیان داشت: یکی از مهمترین ابهامات درخصوص شرکت نفت و گاز پارس این است که چرا وقتی تمامی حوزه‌های عملیاتی آن در استان‌های جنوبی نظیر بوشهر و هرمزگان و خوزستان قرار دارد، بیش از ۷۰۰ نفر از پرسنل شرکت در تهران مستقر هستند.

رئیس کل دیوان محاسبات، اعتماد به مردم و برون سپاری پروژه‌ها به شرکت‌های خصوصی را از اصلی‌ترین رسالت‌های تصمیم گیران در کشور دانست و تاکید کرد: باید بخش خصوصی واقعی را در امور کشور مشارکت داد و بدون هیچ ملاحظه و هراسی، پیشبرد کار‌ها را به مردم واگذار کرد تا هم اقتصاد شکوفا شود و هم مشکلات کشور به دست ملت مرتفع گردد. در ادامه این نشست، محمدحسین متجلی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت نفت و گاز پارس، ضمن قدردانی از پیگیری‌های دیوان محاسبات کشور، گفت: شرکت نفت و گاز پارس به عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی نفت ایران محسوب می‌شود که تولید ۷۰ درصد گاز و تامین خوراک مربوط به ۴۰ درصد بنزین کشور، حاصل تلاش شبانه روزی همکارانم در میادین است.

وی با بیان اینکه از صفر تا صد تمامی امور در این شرکت به دست توانمند جوانان و متخصصان ایرانی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به صدا درآمدن زنگ خطر اُفت فشار گاز طی چند سال آتی، امیدواریم با همت مسئولان و توان متخصصان ایرانی، این مشکل را نیز برطرف کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *